Kuzey Makedonya'da ilk Dang humması vakası tespit edildi
Kuzey Makedonya'da ilk Dang humması vakası tespit edildi
Bangladeş'ten gelen 42 yaşındaki işçide hastalık doğrulandı.
Kuzey Makedonya'da ilk kez bir Dand ateşi (kemik kırığı ateşi) vakası doğrulandı. Bilgiyi Enfeksiyon Hastalıkları Kliniği Direktörü Fadil Cana duyurdu.
Hastalık, ülkeye çalışmak üzere gelen Bangladeş uyruklu 42 yaşındaki bir erkekte tespit edildi. Vaka, Üsküp'teki Enfeksiyon Hastalıkları Kliniği ve Halk Sağlığı Enstitüsü'nde yapılan laboratuvar testlerinin ardından kesinleşti.
Hasta, Enfeksiyon Hastalıkları Kliniği'ne kaldırılarak tedavi altına alındı.
Sağlık yetkilileri, şu an için hastalığın yayılması yönünde herhangi bir risk bulunmadığı konusunda kamuoyuna güvence verdi. Yetkililer, Dang ateşinin yalnızca sivrisinek ısırığı yoluyla bulaştığını ve insandan insana doğrudan geçişinin söz konusu olmadığını vurguladı.
Açıklamada ayrıca, hastanın temaslılarının takip altına alındığı ve gerekli önlemlerin alındığı belirtildi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.