Kuzey Makedonya ile Arnavutluk arasında ortak sınır kapısı anlaşması imzalandı
Kuzey Makedonya ile Arnavutluk arasında ortak sınır kapısı anlaşması imzalandı
Peşkopia'da düzenlenen törenle iki ülke arasında ortak sınır kontrolü protokolü hayata geçti.
Arnavutluk'un Peşkopia kentinde bugün, Kuzey Makedonya ile Arnavutluk arasında ortak sınır kapıları ve ortak sınır kontrolleri kurulmasına yönelik bir anlaşma imzalandı.
Anlaşmayı, iki ülkenin yetkili bakanları, sınır yönetimini iyileştirmek ve vatandaşlar ile malların hareketini kolaylaştırmak amacıyla imzaladı.
Bu anlaşma ile birlikte, sınır kapılarında daha hızlı geçiş sağlanması, bekleme sürelerinin azaltılması ve iki ülke kurumları arasındaki koordinasyonun güçlendirilmesi hedefleniyor.
Uygulanan bu model halihazırda Sırbistan ve Kosova ile birlikte yürütülüyor. Arnavutluk ile yapılan bu anlaşmayla birlikte, Schengen bölgesi dışındaki komşu ülkelerle bu modelin hayata geçirilmesi süreci tamamlanmış oldu.
Yetkililer, bu iş birliğinin bölgesel entegrasyon ve sınır sisteminin modernizasyonu açısından önemli bir adım olduğunu vurguladı.
Törende konuşan yetkililer, "Ortak sınır kontrolleriyle birlikte vatandaşlarımız artık daha az bekleyecek, ticaret daha hızlı akacak ve iki ülke arasındaki ilişkiler daha da güçlenecektir" ifadelerine yer verdi.
Anlaşmanın önümüzdeki dönemde yürürlüğe girmesiyle birlikte, her iki ülke vatandaşlarının sınır geçişlerinde önemli ölçüde kolaylık sağlanması bekleniyor.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.