Halkbank’tan Manastır’daki Lapidarium’un yenilenmesine destek

Kültür 292 kez okundu.
 

Halkbank’tan Manastır’daki Lapidarium’un yenilenmesine destek

Halkbank AD Üsküp, Manastır Ulusal Enstitüsü ve Müzesi ile Türkiye Cumhuriyeti Askeri Ataşeliği arasında imzalanan İşbirliği Protokolü ile Manastır’daki Lapidarium’un geliştirilmesi ve yeniden canlandırılması projesi resmen başlatıldı.
Halkbank AD Üsküp, Manastır Ulusal Enstitüsü ve Müzesi ile Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuzey Makedonya Büyükelçiliği Askeri Ataşeliği arasında, Manastır Ulusal Enstitüsü ve Müzesi kompleksinde yer alan Lapidarium’un (Lapidarium - arkeolojik değer taşıyan yazıtların, heykellerin, mimari parçaların ve mezar taşlarının sergilendiği taş eserler müzesi veya koleksiyonudur) geliştirilmesi ve yeniden canlandırılmasını öngören İşbirliği Protokolü imzalandı. Protokol, Halkbank AD Üsküp Genel Müdürü Fatih Şahbaz, Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuzey Makedonya Büyükelçiliği Askeri Ataşesi Yüzbaşı Önder Arıkan ve Manastır Ulusal Enstitüsü ve Müzesi Müdürü Margareta Spasov tarafından imzalandı. Etkinlik, proje kapsamında yenilenecek Lapidarium alanında başladı. Katılımcılara, mekanın tarihi ve kültürel değerini koruyarak modern bir görünüme ve yeni işlevlere kavuşmasını öngören konsept proje tanıtıldı. Atatürk’ün eğitim gördüğü bina da ziyaret edildi Program kapsamında konuklar, Mustafa Kemal Atatürk’ün 1896-1899 yılları arasında eğitim gördüğü Manastır’daki eski Askeri Lise binasında yer alan anma salonunu da ziyaret etti. Söz konusu bina, Manastır ile Türkiye arasındaki tarihi bağların önemli simgelerinden biri olarak kabul ediliyor. Daha sonra Manastır Ulusal Enstitüsü ve Müzesi avlusunda düzenlenen törende İşbirliği Protokolü resmen imzalandı. Halkbank AD Üsküp Genel Müdürü Fatih Şahbaz, projeye ilişkin yaptığı açıklamada, “15 yılı aşkın süredir Makedonya toplumunun bir parçası olan bir banka olarak, gerçek yatırımların yalnızca rakamlarla değil, geride bıraktığı değerle ölçüldüğüne inanıyoruz. Bu projeye verilen destek, kültürel mirasa, önemli tarihi alanların korunmasına ve gelecek nesillere hizmet edecek bir alanın yaratılmasına yapılan bir yatırımdır. Bu ortaklık sayesinde Manastır ve iki ülke arasındaki dostluk için özel öneme sahip bir yerin gelişimine katkıda bulunmaktan gurur duyuyoruz” dedi. Lapidarium kültürel etkinliklere de ev sahipliği yapacak Proje kapsamında Lapidarium’un tamamen yenilenerek müze ziyaretçileri için modern, erişilebilir ve temsil niteliği yüksek bir alana dönüştürülmesi planlanıyor. Yenilenen alanın kültürel, eğitimsel ve kamusal etkinliklere de ev sahipliği yapması hedefleniyor. Manastır Ulusal Enstitüsü ve Müzesi Müdürü Margareta Spasov ise, “Manastır Ulusal Enstitüsü ve Müzesi son derece zengin bir kültürel ve tarihi mirasa sahip çıkan bir kurumdur. Lapidarium’un yenilenmesi, bu mirası daha iyi sunma ve koruma çabalarımızda önemli bir adımdır. Aynı zamanda onu çağdaş izleyiciye daha yakın hale getirmeyi amaçlamaktadır. Bu alanın Manastır halkı ve ziyaretçiler için yeni bir hayat ve değer kazanmasını sağlayacak destek ve ortaklık için minnettarız” ifadelerini kullandı. “Geçmiş Bir Geleceği Hak Ediyor” sloganıyla gerçekleştirilen etkinlikte, tarihi mirasın korunarak gelecek nesiller için erişilebilir ve anlamlı bir yaşam alanına dönüştürülmesinin hedeflendiği vurgulandı.
Halkbank AD Üsküp, Manastır Ulusal Enstitüsü ve Müzesi ile Türkiye Cumhuriyeti Askeri Ataşeliği arasında imzalanan İşbirliği Protokolü ile Manastır’daki Lapidarium’un geliştirilmesi ve yeniden canlandırılması projesi resmen başlatıldı.

Halkbank AD Üsküp, Manastır Ulusal Enstitüsü ve Müzesi ile Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuzey Makedonya Büyükelçiliği Askeri Ataşeliği arasında, Manastır Ulusal Enstitüsü ve Müzesi kompleksinde yer alan Lapidarium’un (Lapidarium - arkeolojik değer taşıyan yazıtların, heykellerin, mimari parçaların ve mezar taşlarının sergilendiği taş eserler müzesi veya koleksiyonudur) geliştirilmesi ve yeniden canlandırılmasını öngören İşbirliği Protokolü imzalandı.

Protokol, Halkbank AD Üsküp Genel Müdürü Fatih Şahbaz, Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuzey Makedonya Büyükelçiliği Askeri Ataşesi Yüzbaşı Önder Arıkan ve Manastır Ulusal Enstitüsü ve Müzesi Müdürü Margareta Spasov tarafından imzalandı.

Etkinlik, proje kapsamında yenilenecek Lapidarium alanında başladı. Katılımcılara, mekanın tarihi ve kültürel değerini koruyarak modern bir görünüme ve yeni işlevlere kavuşmasını öngören konsept proje tanıtıldı.

Atatürk’ün eğitim gördüğü bina da ziyaret edildi

Program kapsamında konuklar, Mustafa Kemal Atatürk’ün 1896-1899 yılları arasında eğitim gördüğü Manastır’daki eski Askeri Lise binasında yer alan anma salonunu da ziyaret etti. Söz konusu bina, Manastır ile Türkiye arasındaki tarihi bağların önemli simgelerinden biri olarak kabul ediliyor.

Daha sonra Manastır Ulusal Enstitüsü ve Müzesi avlusunda düzenlenen törende İşbirliği Protokolü resmen imzalandı.

Halkbank AD Üsküp Genel Müdürü Fatih Şahbaz, projeye ilişkin yaptığı açıklamada, “15 yılı aşkın süredir Makedonya toplumunun bir parçası olan bir banka olarak, gerçek yatırımların yalnızca rakamlarla değil, geride bıraktığı değerle ölçüldüğüne inanıyoruz. Bu projeye verilen destek, kültürel mirasa, önemli tarihi alanların korunmasına ve gelecek nesillere hizmet edecek bir alanın yaratılmasına yapılan bir yatırımdır. Bu ortaklık sayesinde Manastır ve iki ülke arasındaki dostluk için özel öneme sahip bir yerin gelişimine katkıda bulunmaktan gurur duyuyoruz” dedi.

Lapidarium kültürel etkinliklere de ev sahipliği yapacak

Proje kapsamında Lapidarium’un tamamen yenilenerek müze ziyaretçileri için modern, erişilebilir ve temsil niteliği yüksek bir alana dönüştürülmesi planlanıyor. Yenilenen alanın kültürel, eğitimsel ve kamusal etkinliklere de ev sahipliği yapması hedefleniyor.

Manastır Ulusal Enstitüsü ve Müzesi Müdürü Margareta Spasov ise, “Manastır Ulusal Enstitüsü ve Müzesi son derece zengin bir kültürel ve tarihi mirasa sahip çıkan bir kurumdur. Lapidarium’un yenilenmesi, bu mirası daha iyi sunma ve koruma çabalarımızda önemli bir adımdır. Aynı zamanda onu çağdaş izleyiciye daha yakın hale getirmeyi amaçlamaktadır. Bu alanın Manastır halkı ve ziyaretçiler için yeni bir hayat ve değer kazanmasını sağlayacak destek ve ortaklık için minnettarız” ifadelerini kullandı.

“Geçmiş Bir Geleceği Hak Ediyor” sloganıyla gerçekleştirilen etkinlikte, tarihi mirasın korunarak gelecek nesiller için erişilebilir ve anlamlı bir yaşam alanına dönüştürülmesinin hedeflendiği vurgulandı.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve siteye yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.