Üsküp Çocuk Hastalıkları Kliniği'nde hemşire eksikliği nedeniyle iki bölüm birleştirildi

Sağlık 254 kez okundu.
 

Üsküp Çocuk Hastalıkları Kliniği'nde hemşire eksikliği nedeniyle iki bölüm birleştirildi

Kaç hemşirenin eksik olduğu, geçici uygulamanın ne kadar süreceği ve yeni işe alımların ne zaman beklendiği konusunda şu an için resmi bir açıklama yapılmadı.
Kuzey Makedonya'nın başkenti Üsküp'teki Çocuk Hastalıkları Kliniği, hemşire açığı ve nöbet ile vardiya düzenlemelerinde yaşanan zorluklar nedeniyle İmmünoloji ve Pulmoloji A bölümlerini geçici olarak birleştirdi. Kliniğin Müdürü Recep Memedi, alınan kararın geçici bir organizasyonel önlem olduğunu, bölümlerin kaldırılması veya kapatılması söz konusu olmadığını belirtti. Memedi, "Nöbetler için yeterli sayıda hemşire sağlayabilmek amacıyla iki bölümü geçici olarak birleştirmek zorunda kaldık" dedi. Müdür, Kliniğin ülke genelinden yoğun hasta kabulüyle karşı karşıya olduğunu, mevcut hemşire sayısının ise tüm bölümlerin çalışmasını sorunsuz bir şekilde organize etmeye yetmediğini ifade etti. Azalan personel kapasitesine rağmen, Memedi hiçbir çocuğun geri çevrilmeyeceği ve tüm hastaların kabul edilip tedavi edileceği konusunda güvence verdi. "Her hastaya yer bulacağız. Hemşire eksikliğine rağmen hiçbir hasta geri çevrilmiyor" diye konuştu. Klinikten yapılan açıklamada, iki bölümün birleştirilmesinin, personel sorunu aşılana kadar hemşirelerin daha verimli dağıtılmasını ve nöbet hizmetlerinin sürdürülmesini sağlayacağı vurgulandı. Kaç hemşirenin eksik olduğu, geçici uygulamanın ne kadar süreceği ve yeni işe alımların ne zaman beklendiği konusunda şu an için resmi bir açıklama yapılmadı. Yaşanan bu durum, özellikle ülke genelinden hasta kabul eden ve 24 saat nöbet hizmeti veren sağlık kuruluşlarında, kamu sağlık sistemindeki sağlık personeli açığı sorununu yeniden gündeme getirdi.
Kaç hemşirenin eksik olduğu, geçici uygulamanın ne kadar süreceği ve yeni işe alımların ne zaman beklendiği konusunda şu an için resmi bir açıklama yapılmadı.

Kuzey Makedonya'nın başkenti Üsküp'teki Çocuk Hastalıkları Kliniği, hemşire açığı ve nöbet ile vardiya düzenlemelerinde yaşanan zorluklar nedeniyle İmmünoloji ve Pulmoloji A bölümlerini geçici olarak birleştirdi.

Kliniğin Müdürü Recep Memedi, alınan kararın geçici bir organizasyonel önlem olduğunu, bölümlerin kaldırılması veya kapatılması söz konusu olmadığını belirtti.

Memedi, "Nöbetler için yeterli sayıda hemşire sağlayabilmek amacıyla iki bölümü geçici olarak birleştirmek zorunda kaldık" dedi.

Müdür, Kliniğin ülke genelinden yoğun hasta kabulüyle karşı karşıya olduğunu, mevcut hemşire sayısının ise tüm bölümlerin çalışmasını sorunsuz bir şekilde organize etmeye yetmediğini ifade etti.

Azalan personel kapasitesine rağmen, Memedi hiçbir çocuğun geri çevrilmeyeceği ve tüm hastaların kabul edilip tedavi edileceği konusunda güvence verdi.

"Her hastaya yer bulacağız. Hemşire eksikliğine rağmen hiçbir hasta geri çevrilmiyor" diye konuştu.

Klinikten yapılan açıklamada, iki bölümün birleştirilmesinin, personel sorunu aşılana kadar hemşirelerin daha verimli dağıtılmasını ve nöbet hizmetlerinin sürdürülmesini sağlayacağı vurgulandı.

Kaç hemşirenin eksik olduğu, geçici uygulamanın ne kadar süreceği ve yeni işe alımların ne zaman beklendiği konusunda şu an için resmi bir açıklama yapılmadı.

Yaşanan bu durum, özellikle ülke genelinden hasta kabul eden ve 24 saat nöbet hizmeti veren sağlık kuruluşlarında, kamu sağlık sistemindeki sağlık personeli açığı sorununu yeniden gündeme getirdi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve siteye yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.