Çocuk Hastanesi çalışanları Maliye Bakanlığı önünde protesto etti: 50 işçinin sözleşmesi uzatılsın

Kuzey Makedonya 240 kez okundu.
 

Çocuk Hastanesi çalışanları Maliye Bakanlığı önünde protesto etti: 50 işçinin sözleşmesi uzatılsın

Klinik Müdürü Dr. Recep Memedi, mevcut personel sayısıyla hastaların ihtiyaçlarının karşılanamadığını belirterek, bazı bölümlerde yeniden yapılanmaya gittiklerini ve sağlık personelinin en küçük hastalara hizmet verebilmesi için çaba gösterdiklerini söyledi.
Üniversite Çocuk Hastalıkları Kliniği'nde sözleşmeleri uzatılmayan çalışanlar bugün yeniden protesto gösterisi düzenledi. Ancak bu kez eylemcilerin adresi Maliye Bakanlığı oldu. Aralarında idari, teknik ve orta düzey sağlık personelinin bulunduğu 50 çalışan, sözleşmelerinin uzatılmasını talep etti. Protestocular, çalışma izinlerinin uzatılmasına ilişkin başvuruların 9 Aralık'ta bakanlığa iletildiğini, Maliye Bakanı Gordana Dimitrievska Koçovska'nın belirttiği 22 Ocak tarihinde değil, çok daha önce gönderildiğini savundu. "Başvuru 9 Aralık'ta Yapıldı, Cevap 28 Nisan'da Geldi" Çocuk Kliniği çalışanlarından Sedat Buşi, şu açıklamalarda bulundu: "9 Aralık'ta klinik müdürü, Çocuk Kliniği çalışanları için iki ayrı istihdam onay başvurusu gönderdi. Yanıt ise 28 Nisan'da alındı. Eğer başvurular 9 Aralık'ta yapıldıysa ve 31 Aralık'a kadar eksiklik varsa, belgeler iade edilirdi. Biz burada başka bir şey olduğunu düşünüyoruz. İki ayrı başvuru gönderildi; biri 29, diğeri 33 kişilik. En azından biri olumlu yanıtlanabilirdi." Maliye Bakanı: "Yasal Dayanak Yok" Maliye Bakanı Gordana Dimitrievska Koçovska ise daha önceki açıklamasını yineleyerek, başvurunun 22 Ocak'ta, yani çalışanların sözleşmelerinin feshedilmesinden 22 gün sonra bakanlığa ulaştığını belirtti. Bakan, klinik müdürünün çalışanları yasadışı şekilde işe çağırdığını öne sürdü: "Başvuru 22 Ocak'ta Çocuk Kliniği'nden geldi. Burada asıl soru şu: Çalışanlar 22 gün boyunca nasıl işe gelip çalıştı? Müdürün, yılbaşından önce onay alması gerekirdi. Kanunen buna yetkisi yokken insanları nasıl göreve çağırdı?" Klinik Müdürü: "Personel Yetersiz" Klinik Müdürü Dr. Recep Memedi, mevcut personel sayısıyla hastaların ihtiyaçlarının karşılanamadığını belirterek, bazı bölümlerde yeniden yapılanmaya gittiklerini ve sağlık personelinin en küçük hastalara hizmet verebilmesi için çaba gösterdiklerini söyledi. Sağlık Bakanlığı: "Analiz Yapılıyor" Sağlık Bakanlığı ise koşulların iyileştirilmesi ve yeni istihdam olanakları yaratılması için analizler yapıldığını açıkladı. Bakan Arben Taravari, bu şekilde kadro ihtiyaçlarının hassas şekilde belirleneceğini ifade etti. Sözleşmeleri uzatılmayan çalışanlar, taleplerinden vazgeçmeyeceklerini, kurumlar kendilerini duymazsa Kamu Denetçiliği Kurumu'na (Ombudsman) başvuracaklarını açıkladı.
Klinik Müdürü Dr. Recep Memedi, mevcut personel sayısıyla hastaların ihtiyaçlarının karşılanamadığını belirterek, bazı bölümlerde yeniden yapılanmaya gittiklerini ve sağlık personelinin en küçük hastalara hizmet verebilmesi için çaba gösterdiklerini söyledi.

Üniversite Çocuk Hastalıkları Kliniği'nde sözleşmeleri uzatılmayan çalışanlar bugün yeniden protesto gösterisi düzenledi. Ancak bu kez eylemcilerin adresi Maliye Bakanlığı oldu. Aralarında idari, teknik ve orta düzey sağlık personelinin bulunduğu 50 çalışan, sözleşmelerinin uzatılmasını talep etti.

Protestocular, çalışma izinlerinin uzatılmasına ilişkin başvuruların 9 Aralık'ta bakanlığa iletildiğini, Maliye Bakanı Gordana Dimitrievska Koçovska'nın belirttiği 22 Ocak tarihinde değil, çok daha önce gönderildiğini savundu.

"Başvuru 9 Aralık'ta Yapıldı, Cevap 28 Nisan'da Geldi"

Çocuk Kliniği çalışanlarından Sedat Buşi, şu açıklamalarda bulundu:

"9 Aralık'ta klinik müdürü, Çocuk Kliniği çalışanları için iki ayrı istihdam onay başvurusu gönderdi. Yanıt ise 28 Nisan'da alındı. Eğer başvurular 9 Aralık'ta yapıldıysa ve 31 Aralık'a kadar eksiklik varsa, belgeler iade edilirdi. Biz burada başka bir şey olduğunu düşünüyoruz. İki ayrı başvuru gönderildi; biri 29, diğeri 33 kişilik. En azından biri olumlu yanıtlanabilirdi."

Maliye Bakanı: "Yasal Dayanak Yok"

Maliye Bakanı Gordana Dimitrievska Koçovska ise daha önceki açıklamasını yineleyerek, başvurunun 22 Ocak'ta, yani çalışanların sözleşmelerinin feshedilmesinden 22 gün sonra bakanlığa ulaştığını belirtti. Bakan, klinik müdürünün çalışanları yasadışı şekilde işe çağırdığını öne sürdü:

"Başvuru 22 Ocak'ta Çocuk Kliniği'nden geldi. Burada asıl soru şu: Çalışanlar 22 gün boyunca nasıl işe gelip çalıştı? Müdürün, yılbaşından önce onay alması gerekirdi. Kanunen buna yetkisi yokken insanları nasıl göreve çağırdı?"

Klinik Müdürü: "Personel Yetersiz"

Klinik Müdürü Dr. Recep Memedi, mevcut personel sayısıyla hastaların ihtiyaçlarının karşılanamadığını belirterek, bazı bölümlerde yeniden yapılanmaya gittiklerini ve sağlık personelinin en küçük hastalara hizmet verebilmesi için çaba gösterdiklerini söyledi.

Sağlık Bakanlığı: "Analiz Yapılıyor"

Sağlık Bakanlığı ise koşulların iyileştirilmesi ve yeni istihdam olanakları yaratılması için analizler yapıldığını açıkladı. Bakan Arben Taravari, bu şekilde kadro ihtiyaçlarının hassas şekilde belirleneceğini ifade etti.

Sözleşmeleri uzatılmayan çalışanlar, taleplerinden vazgeçmeyeceklerini, kurumlar kendilerini duymazsa Kamu Denetçiliği Kurumu'na (Ombudsman) başvuracaklarını açıkladı.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve siteye yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.