SDSM: İktidar koalisyonunda kaos var, pozisyonlar için anlaşamazlarsa seçim bahanesi üretecekler
SDSM: İktidar koalisyonunda kaos var, pozisyonlar için anlaşamazlarsa seçim bahanesi üretecekler
Ana muhalefet partisi SDSM, hükümetteki kabine değişikliğini sert sözlerle eleştirdi. Partiden yapılan açıklamada, yeniden yapılanmanın bir "koltuk kavgası" olduğu belirtilirken, "Pozisyonlar konusunda anlaşamazlarsa, seçimler için uydurma bir bahane bulacaklar" ifadeleri kullanıldı.
Ana muhalefet partisi SDSM, hükümetteki kabine değişikliğini sert sözlerle eleştirdi. Partiden yapılan açıklamada, yeniden yapılanmanın bir "koltuk kavgası" olduğu belirtilirken, "Pozisyonlar konusunda anlaşamazlarsa, seçimler için uydurma bir bahane bulacaklar" ifadeleri kullanıldı.
Koalisyonda Kaos İddiası
SDSM'den yapılan yazılı açıklamada, iktidar koalisyonunun içinde bulunduğu duruma ilişkin şu değerlendirmelere yer verildi:
"Koalisyonda kaos hüküm sürüyor. ZNAM partisi artık mevcut değil. Geriye sadece iki kişi kaldı, Maksim Dimitrievski ve Goran Minçev. VMRO, Minçev'in arkasında dururken, Makso kendisi için daha iyi bir pozisyon arıyor. Herkes biliyor ki, Mickoski seçim çağrısı yapmadan önce ihale için sadece birkaç ayları kaldı."
VMRO İçinde de Çatışma Var
Muhalefet partisi, iktidar partisi VMRO-DPMNE içindeki durumun da daha iyi olmadığını öne sürdü:
"İçişleri Bakanı, diğer bakanlarla açık bir çatışma içinde. Herkes kendi koltuğunda kalmak istiyor. Devlet kasasının boşalmasına günler kaldı, bu yüzden herkes kendi ihaleleri için acele ediyor. Kamuoyuna 'iyi sonuçlar' sunulurken, Beyaz Saray'ın kapalı kapıları ardında pozisyonlar ve kişisel çıkar kavgası yaşanıyor."
"Sonuçlar İyiyse Neden Değişiklik?"
SDSM açıklamasında şu soruyu yöneltti:
"Eğer bu hükümetin sonuçları gerçekten bu kadar iyiyse, o zaman neden kabine değişikliği? Vatandaşlar boş cüzdanlarına ve boş buzdolaplarına bakarken, iktidar duvarlarının ardında daha fazla ihale ve daha fazla kişisel zenginleşme mücadelesi veriliyor."
"Organize Suç Örgütü" Suçlaması
Muhalefet partisinden yapılan açıklamada çok sert ifadeler kullanıldı:
"İktidarda organize bir suç örgütü varken durum böyle görünüyor. Çete lideri Mickoski politikayı yönettiğinde, suç klanları arasında savaşlar çıkıyor. Pozisyonlar konusunda anlaşamazlarsa, seçimler için uydurma bir bahane bulacaklar."
"Bütçe Boş, Borç 2,5 Milyar Avro"
SDSM, hükümetin mali durumuna ilişkin de ağır eleştirilerde bulundu:
"Sadece iki yıl içinde halkın sırtına 2,5 milyar avroluk yeni borç yüklendi. Yüzlerce ihale ve yüz milyonlarca avro, bu Bulgar pasaportlu ve vatandaşlıklı suçluların ceplerine girdi."
Vatandaşların Durumuna Dikkat Çekildi
Açıklamanın devamında sıradan vatandaşların yaşadığı zorluklara vurgu yapıldı:
"Bu arada sıradan halk sınırda 10 saat bekliyor, gençler ülkeyi terk etmeyi düşünüyor, çiftçiler hayatta kalma mücadelesi veriyor, işçiler zorlukla geçiniyor, emeklilerin ise her ay daha az parası oluyor."
"Hesap Zamanı Gelecek"
SDSM, açıklamasını şu mesajla sonlandırdı:
"Yakında hakikat ve adalet zamanı gelecek. Herkesin hesap vereceği Avrupa yoluna dönüş yaşanacak."
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.