PIOM: Emekli maaşlarının düzenli ödenmesi tehlikede değil

Kuzey Makedonya 202 kez okundu.
 

PIOM: Emekli maaşlarının düzenli ödenmesi tehlikede değil

Makedonya Emeklilik ve Engellilik Sigorta Fonu (PIOM), denetim raporunun ardından yaptığı açıklamada, emekli maaşlarının düzenli ödenmesinin ve emeklilik sisteminin işleyişinin tehlikede olmadığını bildirdi. Kurum, raporda yer alan bulguların büyük bölümünün önceki yönetim dönemine ait olduğunu savundu.
Makedonya Emeklilik ve Engellilik Sigorta Fonu (PIOM), denetim raporunun ardından kamuoyuna yaptığı açıklamada, Fonun mali istikrarının, emekli maaşlarının düzenli ödenmesinin ve emeklilerin sağlık haklarının güvence altında olduğunu duyurdu. PIOM, vatandaşlar ve emeklilerin endişe duymaması gerektiğini belirterek, emeklilik sisteminin sorunsuz işlemesinin kurumun ve Hükümetin en önemli önceliklerinden biri olmaya devam ettiğini vurguladı. Fon, söz konusu denetimin her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen standart bir mali denetim olduğunu ve kurumun mali işlemleri, prosedürlere uyumu ile varlık yönetimini kapsadığını açıkladı. Denetim bulgularının büyük bölümü önceki yönetime ait Açıklamada, denetimin 2024 yılı boyunca gerçekleştirilen faaliyetleri kapsadığına dikkat çekildi. “Denetlenen dönemin ilk dokuz ayında Fon, SDSM ve DUI liderliğindeki önceki hükümet döneminde atanan yönetim kadrosu tarafından yönetilirken, mevcut yönetim yılın son çeyreğinde kurumun yönetimini devralmıştır. Bu nedenle, denetlenen prosedürlerin, kararların, sözleşmelerin, idari süreçlerin ve yerleşik koşulların çoğu, Fonun önceki yönetimin liderliğinde faaliyet gösterdiği döneme aittir” ifadelerine yer verildi. PIOM ayrıca, denetçilerin tespitlerinin önemli bir bölümünün daha önceki denetim raporlarında da yer alan ve yıllardır devam eden sistemsel sorunlarla ilgili olduğunu belirtti.
Makedonya Emeklilik ve Engellilik Sigorta Fonu (PIOM), denetim raporunun ardından yaptığı açıklamada, emekli maaşlarının düzenli ödenmesinin ve emeklilik sisteminin işleyişinin tehlikede olmadığını bildirdi. Kurum, raporda yer alan bulguların büyük bölümünün önceki yönetim dönemine ait olduğunu savundu.

Makedonya Emeklilik ve Engellilik Sigorta Fonu (PIOM), denetim raporunun ardından kamuoyuna yaptığı açıklamada, Fonun mali istikrarının, emekli maaşlarının düzenli ödenmesinin ve emeklilerin sağlık haklarının güvence altında olduğunu duyurdu.

PIOM, vatandaşlar ve emeklilerin endişe duymaması gerektiğini belirterek, emeklilik sisteminin sorunsuz işlemesinin kurumun ve Hükümetin en önemli önceliklerinden biri olmaya devam ettiğini vurguladı.

Fon, söz konusu denetimin her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen standart bir mali denetim olduğunu ve kurumun mali işlemleri, prosedürlere uyumu ile varlık yönetimini kapsadığını açıkladı.

Denetim bulgularının büyük bölümü önceki yönetime ait

Açıklamada, denetimin 2024 yılı boyunca gerçekleştirilen faaliyetleri kapsadığına dikkat çekildi.

“Denetlenen dönemin ilk dokuz ayında Fon, SDSM ve DUI liderliğindeki önceki hükümet döneminde atanan yönetim kadrosu tarafından yönetilirken, mevcut yönetim yılın son çeyreğinde kurumun yönetimini devralmıştır. Bu nedenle, denetlenen prosedürlerin, kararların, sözleşmelerin, idari süreçlerin ve yerleşik koşulların çoğu, Fonun önceki yönetimin liderliğinde faaliyet gösterdiği döneme aittir” ifadelerine yer verildi.

PIOM ayrıca, denetçilerin tespitlerinin önemli bir bölümünün daha önceki denetim raporlarında da yer alan ve yıllardır devam eden sistemsel sorunlarla ilgili olduğunu belirtti.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve siteye yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.