Bojinovska: Daha temiz, daha yeşil ve daha müreffeh bir gelecek inşa ediyoruz
Bojinovska: Daha temiz, daha yeşil ve daha müreffeh bir gelecek inşa ediyoruz
Enerji Bakanı Sanya Bojinovska, yeşil dönüşümün yalnızca enerji üretimiyle sınırlı olmadığını, ekonomik kalkınma, çevre koruma ve yaşam kalitesini de kapsadığını belirterek, yenilenebilir enerji yatırımlarının hızlandırıldığını söyledi.
Enerji, Madencilik ve Mineral Kaynakları Bakanı Sanya Bojinovska, Sida-UNDP Programatik Çerçevesi kapsamında düzenlenen Üçüncü Yönlendirme Komitesi toplantısında, Makedonya'nın yeşil ve sürdürülebilir bir geleceği hedeflediğini söyledi.
Bojinovska, enerji politikasının artık yalnızca elektrik üretiminden ibaret olmadığını belirterek, ekonomik rekabet gücü, halk sağlığı, çevrenin korunması ve vatandaşların yaşam kalitesinin de bu politikanın temel unsurları olduğunu vurguladı.
İsveç ve UNDP'ye desteklerinden dolayı teşekkür eden Bojinovska, bu iş birliğinin kurumların güçlenmesine, yenilikçi çözümlerin geliştirilmesine ve reformların hızlanmasına katkı sağladığını ifade etti.
Bakan, hükümetin yenilenebilir enerji yatırımlarını hızlandırdığını, enerji verimliliğini artırdığını ve ekonominin kademeli olarak karbonsuzlaştırılması için çalışmalar yürüttüğünü belirtti.
"Temiz enerji, daha temiz hava, daha sağlıklı toplumlar ve yerel kalkınma için daha fazla fırsat anlamına geliyor" diyen Bojinovska, yeşil dönüşümün vatandaşların günlük yaşamına somut faydalar sağlaması gerektiğini sözlerine ekledi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.