1 Temmuz'dan itibaren ormanlara giriş yasağı başlıyor
1 Temmuz'dan itibaren ormanlara giriş yasağı başlıyor
Yetkili kurumlara göre yasağın amacı, büyük çevresel zararların önüne geçmek ve yaz aylarında ülkenin orman varlıklarını korumak.
1 Temmuz itibarıyla, yaz sezonunda yangınların önlenmesi amacıyla ormanlık alanlarda izinsiz dolaşım yasağı yürürlüğe girecek. Hükümetin aldığı karar, yüksek sıcaklıklar ve ormanlık bölgelerde artan yangın riski nedeniyle hayata geçirildi.
Koruma ve Kurtarma Dairesi Müdürü Stoyançe Angelov, kurumların yangın sezonuna hazır ve organize olduğunu belirtti. Ancak Angelov, mevcut kaynakların büyük yangınlar durumunda yetersiz kalabileceği uyarısında bulundu.
Angelov, "Geçen yıl iyi organize olmuştuk, bu yıl da öyleyiz. İnsan kaynaklarından araçlara, uçaklardan helikopterlere kadar sahip olduğumuz tüm kaynakları kullanıma sunacağız. Bu kaynakların yeterli olup olmadığına gelince, kesinlikle değil. Yunanistan ve Türkiye gibi ekonomik olarak bizden çok daha güçlü ülkeler bile her yaz yangınlar nedeniyle yardım istiyor. Yani bu yaz kaynakların yeterli olmayacağından endişe ediyorum, ancak bir devletin yaz boyunca ihtiyaç duyacağı kadar kaynağa sahip olması mümkün değil" ifadelerini kullandı.
Yetkililer, vatandaşlara açık alanlarda ateş yakmaktan kaçınmaları, açık havada dikkatli olmaları ve ormanlar için risk oluşturabilecek her türlü olayı derhal yetkililere bildirmeleri çağrısında bulundu. Yasağı ihlal edenler, yasaya göre idari ve cezai yaptırımlarla karşılaşacak.
Yetkili kurumlara göre yasağın amacı, büyük çevresel zararların önüne geçmek ve yaz aylarında ülkenin orman varlıklarını korumak.
Geçen yıl ülke genelinde kaydedilen 130'dan fazla orman yangını sonucunda yaklaşık 95.000 hektar orman ve bitki örtüsü kül oldu.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.